3 items tagged "doprava"

Výsledky 1 - 3 z 3

miliardy na dosah = východní tangenta? za pět let?

Category: 2 - Blog
22. leden 2014
Zprávy uvádějí, že se regionálním politikům podaří prosadit Olomouckou aglomeraci (Olomouc-Přerov-Prostějov) mezi prioritní oblasti, kam budou směřovat dotace z EU v příštím období.  Olomoucký denník: "Nejvíce peněz by mělo jít do dopravních staveb jako jsou obchvat Přerova či Olomouce. V plánu je například také podpora středního školství ve vztahu k trhu práce či budování moderních vědecko-výzkumných zařízení."

Obchvat východní strany Olomouce - tzv. Východní tangenta. Máme být optimisty? Když jsem se v r. 1998 přišel poprvé zeptat sympatického inženýra Dosoudila, který měl dopravní koncepci na starost na magistrátu, kdy že přestanou jezdit kamióny přes Hodolany a Chválkovice, řekl mi: za pět let.  Větu 'za pět let, maximálně za sedum' jsme od té doby slyšeli mnohokrát. Potom, když myslím v roce 2006 olomoučtí politici 'zařízli' projekčně i finančně připravenou stavbu (zahájení ŘD plánovalo na rok 2008), začali být na radnici s časovými plány trochu neurčití. 

A tak .. milá tangento .. čekáme tě za 5 let!


   logo PETICE ZA OBCHVAT NA ŠTERNBERK - ŽÁDÁME URYCHLENÉ ŘEŠENÍ  z r. 2005

• • • ad kruháče • M. Obenaus

Category: 2 - Blog
23. květen 2013

... všiml jsem si Tvé poznámky na webu KAOl ke kruháčům - nejsem dopravák, na kruháči na Dobrovského jsem se podílel jen na úpravě povrchů a parteru po diskuzích s NPU - ale právě jsem se vrátil z oblíbené Itálie, a tak jsem jenom chtěl konstatovat, že na okruhu kolem historických hradeb i menších měst než je Olomouc, je docela pravidelně systém

• • • ad veřejný prostor • zimní stadión

Category: 2 - Blog
3. duben 2013

příspěvek k tématu proměn a 'dopravácké' devastace veřejných prostorů v centu Olomouce.. jestli budeme projektovat kruhové objezdy jako bychom byli na periferii, a ne v samotném centru (na 'Ringstrasse'), budeme mít z centra periferii. 
Co konkrétně se tu navrhuje (a co je zrealizováno na Dobrovského, a co se připravuje pod Dómem) ... křižovatka je velikánská, pěšáci jsou honění daleko dokola a způsobem, který zde neodpovídá velkorysým pěším prostorům, ukrajuje se z ploch zeleně jako by jejich plocha i kompoziční hodnota nebyla pro prostředí důležitá (1,2). 
A to vše z veřejných peněz. K tématu bychom se měli vracet..
- - -
otázka pod čarou .. nedojde jednou veřejnou investicí (sport - hokej) k znehodnocení jiné sportovní městské aktivity (plavání pro veřejnost) zastíněním části venkovních bazénů a ploch pro relaxaci?